Skrevet av Emne: 2019.20.4.2  (Lest 1720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jorkus

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
på: 01.07.2019, 11:56:22
Testet denne litt nå. Merker ingen bedringer med "Ghost breaking" ser på dette som det største problemet med AP nå, må nesten si at det er trafikkfarlig når bilen bråbremser uten grunn. Dette er jo ikke noe man klarer å forhindre selv om man skal ha kontroll på bilen og holder i rattet... Vil nesten klassifisere dette mer som "alfa" versjon enn "beta".. Rart at Tesla ikke ser faren og legger alle ressurser på å fikse dette. Det kan vel ikke være noe som bare oppstår i Norge.. Det at bilen kjører innom "busslommer" er jo lettere å ha kontroll på, men det ser det heller ikke ut til at de klarer å fikse.. Rart siden denne feilen ikke eksisterte på AP1 (og de kunne vel kanskje se litt på koden der) NOA blir også litt stressende å bruke da AP stadig skal skifte ut til venstre fil hvis høyre går "for sakte". Ser heller ikke helt hvorfor den noen ganger tar av fra hovedvei uten å spørre mens filskifte kommer det spørsmål om..
Man kan vel nesten se at de tar i bruk mer og mer hardware for å styre AP, siden bilen blir mer og mer nervøs... For mye å holde styr på?



tesla73

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Svar #1 på: 01.07.2019, 12:41:05
Ja, nå er det snart så ille at en må velge å ikke kjøre på ACC.



turfsurf

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Svar #2 på: 01.07.2019, 19:11:11
NOA blir også litt stressende å bruke da AP stadig skal skifte ut til venstre fil hvis høyre går "for sakte". Ser heller ikke helt hvorfor den noen ganger tar av fra hovedvei uten å spørre mens filskifte kommer det spørsmål om..
Hvor ofte den ber om å skift fil kan du da bestemme selv. Ang av/på motorvei er det automatisk, mens filskifte skal bekreftes. I USA er også filskifte automatisk.



VigdisA

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Innlegg: 73
    • Vis profil
Svar #3 på: 16.07.2019, 00:33:51
NOA blir også litt stressende å bruke da AP stadig skal skifte ut til venstre fil hvis høyre går "for sakte". Ser heller ikke helt hvorfor den noen ganger tar av fra hovedvei uten å spørre mens filskifte kommer det spørsmål om..
Hvor ofte den ber om å skift fil kan du da bestemme selv. Ang av/på motorvei er det automatisk, mens filskifte skal bekreftes. I USA er også filskifte automatisk.
Testet på en lånebil i går. Virker litt fiklete å foreta filskifte med denne ekstra bekreftelsen

2013 Signature Model S P85+


kjell.leikvik

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Svar #4 på: 21.08.2019, 14:21:55
Ghost breaking er trafikkfarlig, skremmende for fører og undergraver førers tillit til hjelpesystemene i bilen. Jeg opplever plutselige, harde nedbremsinger når det er skygger på veien, når bruer krysser veien langt forut og av helt uforklarlige årsaker. I tuneller som utenfor. I friluft virker det som om grått vær er sikreste vaksine mot denne feilen. Andre ganger velger styringsprogrammet å sakne farten fra 110 til 70 over en strekning på 1-2 km, for så å øke til fastsatt hastighet. Inntil Tesla erkjenner dette problemet og forteller oss hvordan de har tenkt å løse det, vil det tryggeste være å slå av den dynamiske fartsholderen.