Skrevet av Emne: FW 2019.12  (Lest 589 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jorkus

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
på: 16.04.2019, 11:25:46
Jeg lurer på om TOCN har noen egen kanal til Tesla for å ta opp slike saker som at AP2 bare blir dårligere etter som det kommer nye versjoner av FW? Eller hvorfor NoA er enablet på TM3, men ikke på TMS og TMX? Hvis man stiller slike spørsmål til kundebehandlere el. hos Tesla, så får man omtrent like mange forskjellige svar som det er ansatte..



vidar

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Svar #1 på: 16.04.2019, 12:43:59
Ja jeg vet at i kulissene jobber TOCN intenst med Tesla både i Norge og i USA med forskjellige problemer vi som kunder kan ha hos Tesla, akkurat som en medlemsklubb skal gjøre.




VigdisA

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Svar #2 på: 23.04.2019, 00:46:07
Ser svaret på hvorfor Tesla fokuserer mest på NoA basert på Model 3 kom i dag under presentasjonen de hadde.
Disse bilene har all den nødvendige HW om bord allerede til å gå videre til neste nivå og samler allerede inn data til glede for videre læring for FSD på 3, S og X.

Den nye chipen de har laget selv og som skal håndtere en hel masse samtidig har vært satt inn i Model S og X kun de siste 10 dagene om jeg hørte rett. Håndtering av store mengder data krever en del både minne og CPU.

Alle som har eldre HW og som på et eller annet vis har skaffet seg tilgang til FSD skal få denne ettermontert. Enheten som da byttes, er et kretskort med denne chipen på ++

TOCN tar opp en mengde problemer med Tesla fortløpende, alt fra SW forbedringsforslag til mer generelle bekymringer ift problemer ifm service som vi ser det er mange som har, eller som blir håndtert forskjellig.

2013 Signature Model S P85+


Requiem

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Svar #3 på: 26.04.2019, 22:09:26
Ser svaret på hvorfor Tesla fokuserer mest på NoA basert på Model 3 kom i dag under presentasjonen de hadde.
Disse bilene har all den nødvendige HW om bord allerede til å gå videre til neste nivå og samler allerede inn data til glede for videre læring for FSD på 3, S og X. ...

Alle Model 3 levert i Norge hittil har AP HW 2.5, også kalt APH3.
Biler med FSD Computer / AP HW 3 / APH4 har vært under produksjon i bare 14 dager på TM3 og ikke kommet hit enda. Model S og X har hatt FSD Computer noen uker lenger.

- 2019 Model 3 LR Dual motor m. AP2.5, FSD, sort interiør
- 2014 Model S 85 m. skinn, AP1, Tech, HI-FI, Pano