Skrevet av Emne: Superlading mellom Ørskog og Sandane (Møre og Romsdal/Vestland)  (Lest 4669 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

olefrankbakken@yahoo.no

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Hei. Hvordan kan man påvirke å få superlading i et område der det er svært langt mellom lademulighetene? Mellom superlading på Ørskog til superlading på Sandane er det over 160 km og minst 2 -3 ferger. I øyområdet sør for Ålesund (Ulsteinvik, Hareid, Herøy, Vanylven, Sande, Volda, Ørsta, Horningdal) bor omlag 55 000 mennesker har svært sterke næringsklynger og står for enorme eksportverdier (fiskeri, skipsbygging, offshore, møbel). Det som er fasinerende er at det er få som kjøre Tesla i området og jeg er ganske sikker på at dette handler om tilgjengelighet. Hadde Tesla vært litt lure så hadde de økt omsetning av biler ved Tesla Digernes betydelig ved å sette opp en Supercharge stasjon ved Garneskrysset i Ulstein kommune eller ved Eiksundsambandet (geografisk sentrum i dette området) Jeg har forstått at dette har vært tema på næringslivsmøter og politisk, men Tesla må vel påvirkes på andre måter?


Noen som kan ta dette videre? Ha en nydelig sommer alle Tesla eiere :-)



friendsmag

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Jeg bor i området. Ser ikke for meg at Tesla kommer til å sette opp Supercharger på Garnes eller Eiksund. Det er ingenting der... ikke en butikk eller toalett osv. Ønsker meg gjerne en supercharger her, men da syns jeg er Hareid i nærheten av fergekai eller i Volda ved Coop, Elkjøp, plantasjen, ... er bedre plasseringer. Men er vel ikke planlagt noe av Tesla.