Skrevet av Emne: Feil og ansvar ifm 'Assist'  (Lest 2677 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Henrik Schultz

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
på: 13.04.2022, 12:06:10
Jeg har fornylig opplevd å kjøre på bakvegg ifm parkering med bruk av Assist funksjoner - dvs rygge kamera, sensorer, grafikk osv osv. Har jo utvekslet info, bilder, download av alle data fra bilen, mail utveskling med Kunde Støtte. Det viser seg, ved Tesla's egen tekniske analyse av situasjonen og svar fra Kunde Support, at programvare feil og oppdaterings problemer gjorde at verken rygge kamera eller sensorer / varsel osv fungerte ordentlig. I seg selv interessant at jeg ikke fikk noe varsel om dette problem på forhånn.


Nå viser det seg fra svar fra Tesla på tekniske feil ift ansvar, at Tesla fraskriver seg all ansvar. Fører er, til enhver tid, og uansett teknologi, feil, Assist osv, ansvarlig for vanlig / manuell kjøring av bilen. Det betyr, at avstand, vinkler, utsyn, forhindringer, linjer osv, til enhver tid må sikres på vanlig måte (med speile, utsyn, vinkler, avstands vurdering osv), av fører, og UAVHENGIG av Tesla teknikk / Assist  osv. Dvs tilogmed konstaterte feil på Tesla teknologi, annerkjennes ikke som ansvar til Tesla.


Dette reduserer, for meg, i vesentlig grad, verdi av bilen. Jeg kan, mao, ikke med sikkerhet og evt hjelp og ansvar fra Tesla, bruke all den teknologi jeg har betalt for - og vært flittig bruker av og veldig tilfreds med. Det er leit.


Nå har jeg bidratt til at Tesla har konstatert feil i program vare og oppdateringer, men det hjelper ikke meg. Jeg står igjen med skade, verksted regning, bruk av tid på dette osv. Jeg klarer ikke å se at dette er godt kunde politikk.


Andre innspill på dette?



Zorrobazz

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Svar #1 på: 12.11.2022, 21:11:19
Sjekk med forbruker rådet og eller advokaten som vant den norske saken mot tesla.


Sent from my iPhone using Tapatalk