Skrevet av Emne: Ladeproblemer SuC Gulsvik, dropp i kw  (Lest 5691 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Garfield

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
på: 19.04.2019, 09:47:26
Ladet min X75d på plass 4b på ledig par ved SuC Gulsvik i går, men da ladingen startet økte kw-telleren opp til ca 90 kw før den falt til 22 kw etter noen sekunder. Noen som har erfart det samme?
Søkte i forum men fant ingen tips om dette. Hadde ved ankomst ca 25% SoC og hadde kjørt i over en time med range mode off, og regen low. Batteri bør vel da være optimalt varmt? 


Forsøkte dra ut og sette inn ladepluggen men det samme hendte igjen, også etter reboot. Byttet til plass 4a på samme par, og fikk/beholdt da 94kw fra start. Kanskje er det feil i lader på plass 4b? Men en annen bil x75d stilte seg så på 4b og fikk 35kw mens jeg ladet på 4a. Noen som vet hva mitt ladeproblem skyldtes?



VigdisA

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Innlegg: 82
    • Vis profil
Svar #1 på: 23.04.2019, 00:15:12
Antar du var alene på 4-er ladeparet da du forsøkte deg på den første laderen?

For varm bil hadde du vel neppe slik at du fikk redusert ladekapasitet av den grunn?
Men om så var tilfellet, kan jo det forklare hvorfor det gikk i orden etter hvert som temperaturen gikk ned(mens du byttet lader)






2013 Signature Model S P85+
2022 Plaid Model x


Garfield

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Svar #2 på: 23.04.2019, 09:07:54
VigdisA,
Som sagt, tok jeg 4b på ledig par. Altså ingen ladet på mitt par. Jeg hadde kjørt fra Hemsedal til Gulsvik, ca halvannen time, med range mode OFF. Hvordan kan jeg få for varm bil (du mener vel batteri)?