Skrevet av Emne: Tomt 12 voltsbatteri  (Lest 7026 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

dalselv

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
på: 19.05.2020, 09:07:00
Hei.
Jeg har et stort problem og vet ikke hvor jeg skal henvende meg til for å få hjelp og prøver her.
For en uke siden satte jeg inn min Tesla S 2014 for å få fikset en liten skade på høyre side. I helgen fikk jeg melding fra bilen at det det sto på noe som brukte strøm og det var bare 6-7 km igjen av strøm. Jeg tok da kontakt med verkstedet og fikk de til å sette på lader på lørdag kveld, men da var det kommet helt ned til 0 km.
Sliter så med å få kontakt med bilen, men søndag kommer jeg inn på appen og da står det at den er fullladet, men fremdeles 0 km.
Verkstedet sier at det kanskje er 12v batteriet som er gåen og at jeg må få bergingsbil til å fraktet den til verksted i Trondheim som er 50 mil.
Jeg er fortvilet for bilen var helt i orden da jeg satte den på verksted og det har aldri vært noe problem med lading eller noe.
Går det ikke an å bare lade opp 12v batteriet hvis det bare er det som er tomt for strøm?
Verkstedet har fikset noe på døren og jeg lurer på om det var på grunn av det at jeg fikk melding om det det sto på noe som brukte strøm i helgen da verkstedet var stengt.

Vennlig hilsen Bjørn Tore Bråten



Roger Kolbu

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Svar #1 på: 19.05.2020, 09:38:31
Her vil jeg tro at det er hovedbatteriet som har tatt kvelden.
Spesielt fordi bilen nå rapporterer at bilen er fulladet, men fortsatt står på 0 km. Et klassisk tegn.