Skrevet av Emne: Ladeboks for Model X og BMW i3  (Lest 5543 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bushwakko

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
på: 03.05.2019, 20:35:50
eg venter på en TMX 75D nå, og har en BMW i3s fra før av. I den forbindelse tenker jeg å gå for en vegglader som jeg kan bruke på begge bilene. Har sett på TWC, men har kommet over dette issuet: https://blogg.larsfredrik.com/2018/05/lade-bmw-i3-pa-tesla-wall-connector/Jeg har opplevd det selv når jeg ladet BMW hjemme hos faren min som har TWC. Det virker som jeg har 230v IT-nett hjemme, så vil vel få samme problem her. Jeg har da følgende alternativ slik jeg ser det:1. Kjøpe 2 ladere (dyrt)2. Oppdgradere/endre til TN-nett (vet ikke om er mulig, og sikkert dyrt)3. Kjøpe lader som fungerer bra til beggeNoen som har noen kommentarer på alternativene her, eller kan anbefale noen ladere på høyde med TWC, som vil fungere på i3 også?



nodland83

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Svar #1 på: 04.05.2019, 00:06:35
Vi har TMS og BMW i3, og jeg hadde samme betenkligheter ang Tesla wallcharger til disse to bilene..


Så jeg fikk installert Garo type 2 lader, som fungerer ypperlig :) Vi har 4.6kw utgaven pga råttent gammelt nabolag som gjorde at vi kun fikk lagt inn 20 amp sikring, men det er godt nok med fart  når en setter på at det skal starte og lade om kvelden :) Ferdig til morgenen uansett :)




Tesla Model S 75d 2018