Skrevet av Emne: Takstativ - sprukket glass  (Lest 6396 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

andersjohnsen72@gmail.com

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
på: 14.09.2019, 21:38:23
Hei,


Lurer på om noen andre har opplevd at takglass har sprukket ved montering av takstativ på en model 3


Jeg fulgte manualen punkt for punkt. Man skulle stramme mutterne med håndkraft først og deretter med umbrakonøkkel som følger med i settet. Mitt tak sprakk mens jeg strammet til med hånden.


Noen som har opplevd noe lignende?








mariusagur

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Svar #1 på: 04.11.2019, 14:29:24
Mitt tak sprakk etter at jeg hadde kjørt en stund.Som det står i manualen skal det monteres med momentnøkkel, og den skal settes til 5-6nM. Det hadde jeg gjort, men på grunn av helfoliering fikk jeg allikevel problemer.5-6nM tilsvarer 5-6 kg trykk, så det skal ingenting til for å sprekke taket når man monterer for hånd.
Da kan du glede deg til helvettet du nå kanskje får oppleve etter at taket er byttet: kald luft som trekker inn fra taket, knirkelyder fra knaket, MYE mer veistøy.Jeg ventet 4 måneder før de klarte å skaffe nytt tak.



Tormod

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Svar #2 på: 05.02.2021, 18:03:54
Hvem dekket kostnaden ved nytt glasstak, spesielt siden bruksanvisningen tydeligvis ble fulgt. Er dette et vanlig problem (ny bil siden desember og har kjøpt inn takstativ) Anbefaler du å la Tesla sette på takstativet ?