Hei
Jeg kjenner til noen av manglene i autopilot slik denne fungerer i egen Model Y LR 2021. Aksellerasjonsfelt og større busslommer eller andre vei-situasjoner der kjørebanen blir veldig vid resulterer i endret kjørelinje. Autopilot trekker seg inn mot høyre og forlater venstre linje. Dette kan være slik fordi definisjon av "midten" tilsier dette. Dette er situasjoner jeg ser komme og holder igjen rattbevegelse. Dette synes holde tilbake en del av bevegelsen uten at bilen hopper ut av AP. Noe bevegelse mot høyre får jeg likevel i disse situasjonene.
Frekvente bevegelser i ratt for å fortelle AP at man er våken kan være litt slitsomt. Samtidig setter jeg pris på at bilen vil stoppe om jeg sovner bak rattet. Et kamera som sjekker at jeg følger med vil være bedre for min del. Håper dette kommer i ny programvare.
Vedrørende FSD, som også jeg har kjøpt, så deler jeg ønsket og håpet om at dette skal dukke opp snart. Har full forståelse og takknemlighet for alle som har kjøpt dette tidlig og vært med å investere i dette prosjektet. Det tar tid å lage noe som er helt nytt. Veien dit er heller ikke forutsigbar, men heller preget mye arbeid som ender opp i en blindvei med "start på nytt" som eneste vei videre. I det siste året synes ting å gå i en positiv retning synes jeg. Med uttalelser om at Tesla forsøker å få FSD Beta utrulling til Europa til sommeren, så kan det snart begynne å skje noe her. Det synes å være et faktum at FSD Beta rulles ut i Canada nå. Dermed er FSD Beta på vei inn i land utenfor USA. Jeg ville ikke bli overasket om Norge kan få spesiell fokus og tidlig mulighet dersom myndigheter tillater dette.
Jeg gleder meg til tiden fremover ...og krysser fingre.