Takstativ - sprukket glass

Startet av andersjohnsen72@gmail.com, 14.09.2019, 21:38:23

« forrige - neste »

andersjohnsen72@gmail.com

Hei,

Lurer på om noen andre har opplevd at takglass har sprukket ved montering av takstativ på en model 3

Jeg fulgte manualen punkt for punkt. Man skulle stramme mutterne med håndkraft først og deretter med umbrakonøkkel som følger med i settet. Mitt tak sprakk mens jeg strammet til med hånden.

Noen som har opplevd noe lignende?

mariusagur

Mitt tak sprakk etter at jeg hadde kjørt en stund.Som det står i manualen skal det monteres med momentnøkkel, og den skal settes til 5-6nM. Det hadde jeg gjort, men på grunn av helfoliering fikk jeg allikevel problemer.5-6nM tilsvarer 5-6 kg trykk, så det skal ingenting til for å sprekke taket når man monterer for hånd.
Da kan du glede deg til helvettet du nå kanskje får oppleve etter at taket er byttet: kald luft som trekker inn fra taket, knirkelyder fra knaket, MYE mer veistøy.Jeg ventet 4 måneder før de klarte å skaffe nytt tak.

Tormod

Hvem dekket kostnaden ved nytt glasstak, spesielt siden bruksanvisningen tydeligvis ble fulgt. Er dette et vanlig problem (ny bil siden desember og har kjøpt inn takstativ) Anbefaler du å la Tesla sette på takstativet ?