Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Requiem

Sider: 1 2 3 4
16
Model X: Interiør og eksteriør / Sv: Låst setebelte
« på: 12.02.2021, 11:20:56 »
Hvis beltet dras helt ut (til enden av rullen) låser det seg på vei inn igjen og kan ikke trekkes ut igjen før man har tatt av beltet og latt det trekke seg helt inn. Dette er vanlig funksjon på veldig mange biler. Litt usikker på om dette er det samme som du opplever.

17
Firmware og software / Sv: 2019.32
« på: 31.08.2019, 01:22:46 »
Den oppgraderingen inneholder oppgradering av nøkkelens sikkerhet som gjør det vanskeligere å stjele bilen.

Les mer her: https://www.teslarati.com/tesla-key-fob-cloning-security-update-ota-software/

18
Det er dessverre helt vanlig at Tesla presser inn så mange utleveringer de kan i slutten av hvert kvartal og leverer veldig få biler i midten og starten av kvartalene.
Sjekk grafene på teslastats.no så ser du et klart mønster her.

19
Temperaturen på batteriet har mye å si. Hvis det er litt for varmt eller kaldt for du ikke full fart. I tillegg spiller batterinivå inn og hvorvidt du deler eller står alene på et ladepar (samme nummer, A/B).
Som oftest når man står alene på ladepar og har lavt nok batterinivå, men likevel får begrenset fart, er det temperaturen på batteriet som er utenfor optimal sone.

20
Du er på rett spor. Hold inne venstre scrollehjul og velg blank til venstre for farten. Deretter holder du inne høyre scrollehjul og velger blank for å tømme info til høyre for farten. Du sitter da igjen med info kun på midterste del av skjermen.

Hver gang du starter navigasjon vil kartet dukke opp på vestre side, men du kan overstyre og sette tilbake til blank etter at du har startet navigasjonen.

21
Model S: Batteri og lading / Sv: Hjemmelading
« på: 19.08.2019, 14:02:20 »
Sikkert for sent med tanke på hjemreise fra ferien, men et tips til senere kan være å prøve å sette ampere så lavt som mulig. Hvis bilen opplever spenningsfall over tid, dvs at spenningen faller etter at ladingen er satt igang, vil bilen stoppe lading for å forhindre brann. Det samme gjelder hvis det blir varmt i stikkontakten.

22
Model S / Sv: 3G til 4G oppgradering Model S
« på: 19.08.2019, 13:44:31 »
I følge Elon skal dette nå gå an,
https://twitter.com/elonmusk/status/1155339759851462656
men her er SMS fra tesla i dag:





23
Model S / Sv: 3G til 4G oppgradering Model S
« på: 16.08.2019, 14:11:29 »
får man oppgradert til ny MCU med eldre model S nå?

Nei, fikk beskjed om at de hadde sagt feil og at det ikke var mulig å oppgradere til Intel MCU på eldre biler enda i Europa. I USA går dette men mangler visstnok noe for å få det gjort på europeiske biler. Fikk beskjed om å sjekke på nytt i september. Min gamle MCU fungerer fortsatt, så jeg venter prøver på nytt litt senere for å se om jeg får oppgradert etter hvert.

24
Firmware og software / Sv: 2019.16.1.1
« på: 24.05.2019, 11:03:56 »
Merker ingen forandring på min gamle Model S med AP1. Merker heller ingen forandring mtp. svinging på min Model 3.

25
Hacking av bilen / Sv: TeslaUsb
« på: 11.05.2019, 12:03:53 »
Ooh, interesting!
Har et par Rpi3 liggende. Må nok teste dette

26
Energi: Powerwall / Sv: Ladeboks for Model X og BMW i3
« på: 11.05.2019, 11:49:35 »
Vil du lade med en eller 3 faser?
Dersom du skal lade med en fase kan du følge fixen du selv lenket til da den ikke ødelegger for Tesla'en.

27
Ja, det må slettes mens du er på stedet. Ingen liste eller måte å slette unntatt når du er der. Da vises det et lite kryss ved siden av høydejusteringen.

28
Model S / Sv: 3G til 4G oppgradering Model S
« på: 27.04.2019, 16:27:13 »
Jeg har bestillt oppgradering fra 3G til 4G og ny Intel MCU (raskere prosessor).
4800 for 4G oppgradering inkl. jobben.
Har time i juni.

29
Model X: Autopilot / Sv: FW 2019.12
« på: 26.04.2019, 22:09:26 »
Ser svaret på hvorfor Tesla fokuserer mest på NoA basert på Model 3 kom i dag under presentasjonen de hadde.
Disse bilene har all den nødvendige HW om bord allerede til å gå videre til neste nivå og samler allerede inn data til glede for videre læring for FSD på 3, S og X. ...

Alle Model 3 levert i Norge hittil har AP HW 2.5, også kalt APH3.
Biler med FSD Computer / AP HW 3 / APH4 har vært under produksjon i bare 14 dager på TM3 og ikke kommet hit enda. Model S og X har hatt FSD Computer noen uker lenger.

30
Det kommer an på typen vei og om du bare bruker ACC eller AP.
ACC endrer ikke hastighet, men AP nekter å kjøre fortere enn fartsgrensen pluss offset, valgt i innstillingene, maks 10 over.
AP vil sette ned farten for å overholde begrensningen på mindre veier, typisk alt annet enn motorvei. På motorvei kan du derimot ligge i 150 uansett fartsgrense og bilen vil kun vise fartsgrensen men ikke gjøre noe med farten ved en endring.

Sider: 1 2 3 4