Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - RaezoR57

Sider: 1
1
Model 3 / Sv: Antirustbehandling TM3 2021
« på: 19.09.2021, 10:22:27 »
Se Forum om antirust Funderud er anbefalt.

2
Model 3: Autopilot / Sv: Navigasjon, nyeste versjon.
« på: 19.09.2021, 10:18:25 »
Fikk ny versjon 18.09.21.

3
Model 3: Brukergrensesnitt / Tesla Service
« på: 04.09.2021, 11:16:02 »
Jeg eier en TM3P 2020. Rundt 6 måned siden leverte jeg inn bilen til Trondheim p.g.a. "Park Assist Unavailable". Jeg hadde lest på mange forskjellige forum at dette problem er nesten alltid feil på sensorene rundt bilen, men at Tesla Service prøve å flytte ansvar over på software problemer. Ved henting etter en hel dag fikk jeg bilen tilbake "det er et software bug så du må venter til det kommer en oppgradering for denne feilen" noe som jeg forventet. Jeg svarte med "Hvis det er en software feil ville ALLE Tesla M3 får den samme problem!" Logikken gikk ikke inn på service folk, duh! Noen måned senere en selger på Tesla Sales Trondheim sa at det var ikke riktig og han skulle bestiller opp en ny service. Noen uker senere hadde jeg ikke hørt noe. OK, nye runder på TRD Service. En hel dag og INGENTING, samme BS, svarer denne gangen var "Vi har eskalerte denne saken opp i Tesla" OK sa jeg betyr det at Dere sender det til noen som vet hva dem gjøre? Ja, sa han.


Jeg har hørt flere som klager på inkompetens hos Tesla Service, men hva kan man gjøre?


Jeg kjenner en som hadde 2 Tesla biler og han har solgt begge etter å være opplevd så mye problemer med Tesla Service i Trondheim.


Bilene synes jeg er fantastiske, hvorfor kan ikke servicen være det samme???????


4
Jeg synes det er på tider med litt info om dette emne. Jeg er på ingen måte en ekspert om EV, men jeg har en 2020 T3P kjøpt i slutten av juni 2020 og har nå kjørt 14.000 kms som inkludere en 6000 km tur til U.K. i juli 2020.
Tesla har meget bra batteriene og de vil blir enda bedre nå 4680 batteriene kommer senere i år. Andre EV er ikke det samme! Det er mange grunn til det tror jeg og en av de største er at Tesla er en ren bygd fra bunn opp som EV (ikke den først Tesla Roadster som er en Lotus). Inntil nylig har nesten alle EV blitt bygget med gamle ICE biler/plattform som har fått batteri. VAG (inkl. Porsche), Mercedes Benz, Jaguar o.s.v. har prøvd og tildeles vært vellykket med å beholde gamle kunder når de bytte til EV. Disse type er ofte nok så tung og kjørelengde er ikke så bra.
Kjørelengde med Tesla variere etter sjåføren og måten eieren lade bil på. De fleste EV eier burde vite at Superchargers er fantastisk på langturer, men ikke bra i lengden for batteriene. Man skal, når mulig lades opp til 80 - 90 % SOC (state of charge) etter kl. 2300. Jeg har en Easee Charger, mitt hus har 3 fase (de fleste hus bygget etter 2000 har det, tror jeg) og bruker TIBBER App (appen styre nesten alle mine strømforbruk) som ordne lading på den billigst time på natten. TM3 vil ikke tillatt lading over 11 kW v/Type 2, så jeg får 10.8 kW for det meste som lade rundt 70 kms per time. KUN ved bruk av den store lader ved hurtig/superchargers (CCS som bruker hele ladepunkt på Tesla og gir både AC & DC lading) får man over 11 kW/t.
Jeg hadde en Nissan Leaf fra 2015-20 og den ble ladet med en vanlig kabel og brukte laaang tid å lade. Kostet Kr. 4-5.000 per år i service, som jeg aldri skjønt hvorfor (måtte sjekker det og det og det og bremser, som de sa jeg ikke brukte nok bla, bla, bla). Jeg er utrolig glad i min Tesla som har IKKE service unntatt en hver andre år og en hver 6 år.
Jeg tror og har sett mye bevis på at strømforbruk er mye bedre med Tesla enn de andre EV på marked, men om vinteren er alle det sann at ALLE EV bruker mye mer strøm, alt etter hvor kaldt det er. Viktig å starte turen med en varm batteri/bil i vinteren.
Min kone kjørte til Røros fra Heimdal som er 146 kms. Hun startet med 485 kms. SOC 98 %. Ved ankomst hadde bilen 222 kms. igjen. D.v.s. 263 kms av totalt brukt og hun kunne ikke kjøre hjem uten å lade. For de fleste, min kone inkludert, har kjørestilen har lite å si på vinteren, men temperature har veldig mye å si og det var - 18 C under hele turen.
Teslas har en del hjelpemidlene for å se hvor mye strøm du bruker / har igjen både ved direkte tall eller prosjektert i Wt/km (watt time per kilometer) og kilometer igjen hvis man kjøre på samme måten hele veien.
Ikke så sikkert hvor mye kjøremodus virker inn på strømforbruk. Sport/chill mode og regenerering type.
Håper flere skriv om erfaring og gir tips om kjørelengde / lading o.s.v.


Jeg er engelsk og håper alle forstår det jeg skriver. 

5
Model 3: Brukergrensesnitt / Dagens Oppdatering
« på: 05.01.2021, 12:05:55 »
Fikk melding i dag om en ny oppdatering. Finner igjen informasjon om den er det noen som har oppdaterte bilen sin? Hva er oppdatering versjon? Min siste oppdatering er 2020.48.26

6
Model 3: Brukergrensesnitt / Update 2020.48.10
« på: 10.12.2020, 13:06:45 »
Fikk 2020.48.10. oppdatering i dag. Fortsatt problemer med tekst og sentry mode.  >:(

7
Jeg får ofte problemmer med å åpne min T3P når det er dårlig vær. Bilen spør om Tesla kort. Da må jeg finner enten det eller bruk mobil/Tesla App for å låse opp eller står å vente .......


Er det noe triks her?

8
Model 3: Brukergrensesnitt / Update 2020.40.9 Levert
« på: 03.11.2020, 08:08:43 »
Fikk denne i dag 03.11.2020. Ikke noe stort. Fikk plusset paa ekstra kms sist.  :)

9
Helt ærlig tenkte vi at første eieren hadde bestilt vinterdekk ved nykjøp, som de fleste gjør, og at vi spurte selgeren i Trondheim og i Oslo om levering av vinterdekk til Trondheim og begge sa ja det ordne vi, tenkte vi ikke mer. Det at Tesla sparte transport av bilen fra Oslo til Trondheim mente at vi i det minste kunne få kredittert det besparelse, men nei.

10
Vi kjøpte vår Tesla M3P fra Trondheim, den hadde kjørt 138 kms og levert tilbake, vi er eier #2. Selger i Trondheim sa at den skulle leveres i Trondheim, fordi den var på Skøyen, Oslo. Etter en dag ringte vi og spurte om vi kunne hente bilen i Oslo og få vinterdekk sendt opp til Trondheim, ja det var greit (Tesla sparte kr. 4- 5.000 på det). Når vi hente bilen i Skøyen sa selgeren at vår vinterdekk skulle sendes senere på slutten av september. Jeg har ringt Tesla og ViaNor flere ganger med få ingen hjelp. Mandag denne uke ringt en fra Tesla for å fortelle at bilen hadde ikke vinterdekk og nei, vi kunne ikke få avslag tilsvarende transport kostnader. Sorry, but liksom "Vi gjøre ikke sann". Nice, to selgere lyger og ingen hjelp fra Tesla.

Sider: 1