1
Model S: Interiør og eksteriør / Thule Wingbar Edge vs. Thule Wingbar Evo til TMS 2013
« på: 11.01.2024, 18:53:31 »
Heihei!
Ble eier av en Tesla Model S 85P 2013-modell nå i høst, med panoramatak. Det følgte med et Thule Wingbar Edge takstativ med bilen. Jeg ønsket også skiboks, så jeg kjøpte "full pakke" av en kar på finn, med takstativet Thule Wingbar Evo, Thule takboks, og 4 sykkelstativ. Takboksen passer på begge takstativene, så tenkte jeg skulle spørre her inne om det var noen som hadde erfaring med hvilket av dem som er best
Så langt har jeg merket meg følgende ting:
Wingbar edge:
-Lavere profil, ligger nærmere taket, vil tro det gir lavere luftmotstand
-Ikke mulig å åpne soltaket med takstativet på
-Markant irriterende plystrelyd når man kjører raskere enn 35 km/t
Wingbar evo:
-Større profil, stikker utover siden av bilen, vil tro det gir større luftmotstand
-Større avstand til taket, mulig å åpne soltaket
-Generell støy, men ingen plystring
Tenkte jeg skulle selge det jeg ikke bruker, men hvilket av dem er best?
Ble eier av en Tesla Model S 85P 2013-modell nå i høst, med panoramatak. Det følgte med et Thule Wingbar Edge takstativ med bilen. Jeg ønsket også skiboks, så jeg kjøpte "full pakke" av en kar på finn, med takstativet Thule Wingbar Evo, Thule takboks, og 4 sykkelstativ. Takboksen passer på begge takstativene, så tenkte jeg skulle spørre her inne om det var noen som hadde erfaring med hvilket av dem som er best
Så langt har jeg merket meg følgende ting:
Wingbar edge:
-Lavere profil, ligger nærmere taket, vil tro det gir lavere luftmotstand
-Ikke mulig å åpne soltaket med takstativet på
-Markant irriterende plystrelyd når man kjører raskere enn 35 km/t
Wingbar evo:
-Større profil, stikker utover siden av bilen, vil tro det gir større luftmotstand
-Større avstand til taket, mulig å åpne soltaket
-Generell støy, men ingen plystring
Tenkte jeg skulle selge det jeg ikke bruker, men hvilket av dem er best?